Engeland part 3 - Reisverslag uit Hersham, Verenigd Koninkrijk van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu Engeland part 3 - Reisverslag uit Hersham, Verenigd Koninkrijk van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu

Engeland part 3

Blijf op de hoogte en volg Jelle

19 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Hersham

Hey allemaal!

Nou, mijn verjaardag is geweest.. Hoog tijd weer voor een update :)
Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie gelukwensen via kaarten, sms, facebook en noem maar op... Erg fijn om te horen dat mensen aan je denken, dat heeft me veel goed gedaan afgelopen week :)
Na mijn vorige blog ben ik een weekendje terug in Nederland geweest. Erg fijn om weer even lekker thuis te zijn! De vrijdag heb ik een gezellige dag en avond gehad met de familie en hebben we lekker samen gegourmet. Heel fijn om iedereen weer te zien, en gelukkig kende Jasper me ook nog :) Op zaterdag mocht ik aanwezig zijn op de bruiloft van Veerle, een goede vriendin van me, waar ik een hele mooie dag heb gehad en heb mogen genieten van een hele mooie plechtigheid en een heel gezellig feest :)
Verder zijn de afgelopen weken redelijk rustig geweest en heb ik vooral gewerkt en gestudeerd voor de cursus die ik volg. Dat laatste gelukkig met (voorlopig) succes; het portfolio dat ik moest maken heb ik vandaag af gekregen, dus ik kan het deze week inleveren. Dan moet ik alleen nog een mondeling examen afleggen. Aangezien de examendatum in de eerste week van juni valt, als ik net weer terug ben in Nederland, en ze voor mij de datum niet kunnen vervroegen en het niet mogelijk lijkt om het examen op afstand af te leggen, is dit iets waar ik waarschijnlijk een keer voor terug moet komen als ik het certificaat van de cursus wil bemachtigen. Dus ik ben er nu over aan het denken om voor het volgende examen, in november, 1 of 2 dagen terug te komen naar Engeland. Op die manier heb ik dan in elk geval het certificaat; staat toch mooi op mijn CV die extra ervaring in de palliatieve geneeskunde :)
Dus alles is verder rustig hier, en toen ik woensdag ging slapen had ik ook voor mijn verjaardag op donderdag niet veel speciaals verwacht. Mijn hospita en collega's wisten wel dat ik jarig was, maar zoals ik al eerder geschreven heb blijven de contacten met mijn collega's redelijk oppervlakkig.. (De maandag nadat ik terug kwam vroegen ze hoe mijn weekend was geweest en of ik nog iets speciaals had gedaan; en nadat ik zei dat ik in Nederland was geweest voor de bruiloft zeiden ze "o ja, dat is waar ook"... Tot zo ver de persoonlijke interesse ;) Gelukkig zijn ze verder wel heel aardig hoor haha :)). Dus ik had voor de donderdag ook niet veel speciaals verwacht behalve misschien een paar felicitaties. Ik wist wel al dat er 's avonds een afscheidsavond zou zijn voor het hoofd van de specialisten die na afgelopen week met pensioen ging, dus dat was in elk geval een leuk vooruitzicht voor de avond.
Maar wat bleek... Kom ik donderdagochtend beneden, liggen er drie kaarten klaar: 1 van mijn hospita, haar partner en haar zoons, 1 van haar ouders, en 1 van de hond haha :D Met daarbij een grote reep chocola, en een chocoladetaart om mee te nemen naar het werk om daar te trakteren. Echt een superleuk gebaar van mijn hospita, zodat mijn dag meteen helemaal goed begon. Op het werk werd ik inderdaad gefeliciteerd door mijn collega's, en door de verpleegkundigen en andere medewerkers toen hen verteld was dat ik jarig was. Opvallend vond ik trouwens dat ze je hier feliciteren met alleen een gewenst "happy birthday", zonder handdruk of zoenen (en nee, dat lag niet aan mij; dat had ik eerder ook al gezien bij een paar andere mensen die jarig waren ;)). Tot zover voldeden ze op het werk aan de verwachtingen.. Toen kwamen halverwege de ochtend ineens de aanwezige specialisten binnenvallen, met de secretaresse die alles voor ons regelt. De secretaresse en één van de specialisten hebben kort in Nederland gewoond jaren geleden, en zij hebben in het Nederlands "lang zal ze leven" gezongen. En ik kreeg van hen een kaart met gelukwensen van alle artsen erop. Erg leuk! Natuurlijk moest er ook gewoon gewerkt worden, maar ik had met mijn collega's afgesproken dat we na het werk, voor de avond die rond 1800 zou beginnen, samen thee zouden drinken en de taart zouden aansnijden. Dus na de werkdag kom ik aanzetten met spullen om mijn taart te snijden en te eten.. Blijken mijn collega's zelf de dag ervoor ook al een taart te hebben gekocht, en chips en zo om er echt een klein feestje van te maken! Ze hadden ook kaarsjes en lucifers geregeld, en zongen een "happy birthday" voor me terwijl ik de kaarsjes uit blies. Daarbij kreeg ik ook nog een cadeau van hen.. Een mooie lelijke paars-roze mok met queen Elizabeth erop hahaha. Dit naar aanleiding van een gesprek dat we eerder gehad hadden over koningshuizen en waarbij ik het had over "the queen", bedoelende Beatrix uiteraard, en bij één van mijn collega's iets later pas het kwartje viel dat er natuurlijk meer koninginnen zijn dan alleen die van Engeland haha :)
Hierna kwamen ook de specialisten nog een voor een binnen om een stuk taart te eten. Dus al met al een erg leuke verrassing die mijn collega's hadden voorbereid, wat voor mij heel speciaal voelde. Ik heb wel moeten beloven dat ik de mok blijf gebruiken op mijn werk, ook in Nederland, als herinnering aan mijn tijd hier.. Dat zal misschien nog wat rare vragen van patiënten opleveren hahaha :D
De afscheidsavond voor het hoofd van de specialisten 's avonds was ook nog gezellig met een mooie speech van haar en een geweldig buffet daarna. Kwam mooi uit dat dat precies op mijn verjaardag viel.. :)
Dus samen met alle verjaardagswensen uit Nederland was mijn verjaardag toch een hele mooie en speciale dag. Vrijdag was het weer gewoon terug aan het werk, en zoals gezegd heb ik dit weekend vooral gestudeerd en mijn portfolio afgemaakt. Komende woensdag komen mijn ouders met mijn oom en tante 's avonds aan in Engeland, en vanaf vrijdag ga ik drie dagen met hen doorbrengen in Londen en omgeving. Daar kijk ik erg naar uit! De maandag erna is een bank holiday hier, en dan zijn het nog maar vier dagen werken voor ik op zaterdag terug rij naar Nederland en weer fijn thuis ben.. :) Dus dat vliegt zo voorbij!
Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat en dat ik jullie snel weer zie als ik terug in Nederland ben!

Heel veel groetjes!

Jelle

• 20 Mei 2013 - 19:08

Ans Peulen:

Wat leuk dat je verjaardag toch niet onopgemerkt voorbij is gegaan en wat ik al eerder zei
    een verjaardag is een speciale dag die je altijd vieren mag!
    tot woensdagavond met hopelijk beter weer als wat we hier hebben..
    mam

• 27 Mei 2013 - 20:04

Ymke:

Nou Jelle, heb ik eindelijk ook eens je laatste twee verslagen gelezen EN de tijd gevonden om je een berichtje te schrijven :-# Wat leuk dat je collega's je verjaardag zo gevierd hebben met je! Die had ik dus niet zien aankomen na je verhalen, haha! Die Engelsen weten wel raad met vrije dagen he.. Denk dat ik maar ga emigreren, het weer is hier toch niet veel beter ;-) Dus inderdaad nog maar 4 daagjes en dan kom je alweer terug.. Dat is snel gegaan zeg!! Wel jammer dat je die cursus daar nu niet meteen kunt afronden met het examen.. Moet je daar weer extra induiken van het najaar. Maar goed, jou kennende weet je dan toch nog zowat alles ;-)
    Ik ga ervan uit dat het weekend fijn is geweest met pap en mam en Jac en Silvie. Geniet nog even van de mooie omgeving en pak nog zoveel mogelijk mee daar..
    En tot volgende week alweer dan hè!! Dan hoef ik ook nog maar 4 daagjes stage te lopen :-) Alhoewel ik wel daarna nog een morgen ingepland heb voor psychodiagnostisch onderzoek en er zo nog wel meer morgens/middagen zullen zijn daarna. Maar goed, de drukste periode is dan achter de rug. Hopelijk kunnen we dan samen hier van het (dan inmiddels mag ik hopen) mooie weer genieten, met ijs eten, barbequeën, wandelen e.d.!

Groetjes!