Jetlag... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu Jetlag... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu

Jetlag...

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

26 September 2008 | Australië, Cairns

Heey allemaal,

nou ik ben in elk geval goed aangekomen :) De reis redelijk zwaar, maar goed... Het begon allemaal goed; op Schiphol vlot door de douane en na alle taxfree winkeltjes 3x te hebben bekeken werd het toch tijd dat de reis echt begon. Ik bleek naast een heel aardig Indonesisch mannetje te zitten, Eddy (maar dat zal wel een afkorting van iets moeilijkers zijn geweest :)) Eddy begon heel aardig met zich voor te stellen en te vragen waar ik vandaan kwam, maar nadat hij verteld had dat hij van Jakarta kwam hield zijn kennis van het Engels een beetje op, zodat dat ook meteen het einde van alle gesprekken was. Was iedereen nou verder maar zo rustig... Helaas zat er 2 stoelen voor mij een vrouw met een kindje van een half jaar ofzo dat uiteraard nauwelijks stil te houden was tijdens de reis en iedereen steeds wakker kraaide/huilde/krijste. Dus op de 12 uur vliegen naar Singapore heb ik denk ik 2 uur kunnen slapen (en dat is heel ruim geschat).
Gelukkig bleek het vliegveld van Singapore bijna letterlijk een oase: heel veel groen, zowel op de terrassen als binnen op het vliegveld zelf overal, een indoor-waterval, een kabbelend beekje en overal rustige kamermuziek op de achtergrond. Er was zelfs een aparte relax-ruimte met fijne ligstoelen waar ik nog 2 uur extra heb kunnen slapen :) En overal geweldige service: goedkoop drinken en dan zo vol dat de beker letterlijk tot de rand gevuld is.. So far so good. Totdat ik wilde betalen met mijn creditcard en deze geweigerd werd :S Ik hoop dat dit een eenmalig iets was, heb hem hier daarna niet meer geprobeerd. Ik probeer er straks mijn boodschappen mee te betalen en dan hoop ik dat hij het wel doet...
Maar goed, het laatste deel van de reis verliep redelijk vlot. Met als enige nadeel dat ik alweer weinig heb kunnen slapen, dit keer te danken aan de geweldige kwaliteit stoelen waar ik na 3 uur (van de 8) al last van mijn rug kreeg. Gelukkig was het niet zo druk op deze vlucht zodat ik 2 stoelen voor mij alleen had en dus genoeg beenruimte :) Na nog een uurtje in een kale hal in Darwin gewacht te hebben op het bijvullen van de brandstof kon ik dan de laatste 3 uur naar Cairns vliegen.
De piloot meldde nog heel fijn dat ze regen voorspeld hadden, maar gelukkig is daar tot nu toe niets van te merken: 25 graden met enige bewolking, heerlijk begin van de vakantie :)
Het hostel waar ik zit is heerlijk: het ligt 2 straten uit het centrum, dus vrij rustig en het is redelijk klein omdat het van oorsprong een familiebedrijfje is. Ik slaap op een vierpersoonskamer (daarvan zijn er hier 3 ofzo denk ik, met nog een aantal enkele en dubbele kamers). Er zijn 3 of 4 douches om met iedereen te delen, en een keukentje om zelf te koken enzo als je wilt. Maar er is ook gewoon een cafe/restaurant dingetje waar je prima te eten krijgt, dus ik denk niet dat ik veel in de keuken sta..
De mensen hier zijn tot nu toe heel aardig, spontaan en open. Ik heb straks al kort 3 meiden ontmoet die ook hier slapen (voor de duidelijkheid: niet bij mij op de kamer, dat zijn alleen maar jongens) en drie keer raden? Juist: alledrie Duits (maar wel heel aardig hoor :)). Volgens hen zijn er heel veel Duitsers hier in Cairns, maar is dat verder langs de oostkust wat minder... We wachten het maar af.. Zal vast wel meevallen :)
Ik heb nu nog geen foto's om te uploaden, maar zal proberen of dit later nog kan..
Ga denk ik nu maar boodschappen doen vast (zonnebrandcreme!!!) en dan proberen de rest van de dag nog wakker te blijven (het is nu 12 uur en het voelt alsof het al 6 uur 's avonds zou moeten zijn... hoop dat na het weekend toch over is).
Denk dat ik de rest van het weekend ook rustig aan ga doen, beetje stadje verkennen enzo..
Maar dat schrijf ik de volgende keer wel hier neer.
Veel groetjes aan iedereen!!

  • 26 September 2008 - 06:51

    Djoya:

    IK BEN JALOERS!!!! zit nu op de uni met bevroren tenen zowat! haha :P

  • 26 September 2008 - 09:14

    Joanna:

    Jelle !

    Wat fijn desse un gooije reis hebs gehad! Echt leuk um dien verhoal te leaze! Nou in elk geval hiel veul plezear & geniet der van !

    Groetjes joanna

  • 26 September 2008 - 11:25

    Mam:

    Blij dat alles goed verlopen is. SMS is goed aangekomen.Hoop dat de creditcardproblemen eenmalig zijn! Groetjes...

  • 26 September 2008 - 15:15

    Silvie:

    Wat een leuk verslag.
    Geniet van je vakantie en laat ons de indrukken mee maken.
    gr. Silvie

  • 26 September 2008 - 16:19

    Pap:

    Hoi Jelle werd om 0108 wakker van sms-je gelijk gelezen. Gelukking dat de reis goed verlopen is en met de bagage alles goed is gegaan. Had wel een brok in de keel bij het afscheid en mam heeft nog wat traantjes weggepik, maar dit is goed zo. Ik wens je veel plezier, ik ga nu weer schilderen bij Ymke en morgen verhuizen !!! hieperdepiep zij we morgenavond lekker moe.
    gr.pap

  • 26 September 2008 - 17:03

    Bob:

    Hey Jelle!

    Zo te horen is je avontuur goed begonnen! Erg leuk om je avonturen zo te kunnen volgen.

  • 26 September 2008 - 23:06

    ZJ:

    Hey man Jelle!

    Echt vet zo'n site :) Hoop dat je vaker gaat schrijven. Vind het erg leuk om te lezen.

    Hoop dat je een leuke tijd tegemoet zult gaan!! Ik wil ook naar AUSTRALIE!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2009

Feestdagen in Oz

15 December 2008

Laatste werkweek

24 November 2008

Obama in Concord

10 November 2008

Stage (deel 2)

31 Oktober 2008

Eerste stageweek
Jelle

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 96967

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 06 Juni 2016

New Zealand

13 April 2013 - 01 Juni 2013

Engeland

24 September 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: