easy going mate! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu easy going mate! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu

easy going mate!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

28 September 2008 | Australië, Cairns

Hi mates!

Tjonge wat heb ik dat woord vaak gehoord in 2 dagen tijd.. Hi mate, how're you doin'? Dat is zo'n beetje de standaard begroeting hier van iedereen, van winkelpersoneel tot mensen op straat. En iedereen lacht hier en is zogezegd "seriously easy going" (het is hier wat dat betreft net als in die reclames van Malibu, maar dan zonder de Jamaicanen ;)).
Ook de mensen in het hostel zijn erg aardig. Ik lig momenteel met 2 jongens en 1 meid op een kamer, maar het verloop is erg groot (2 nieuwe kamergenoten in 2 dagen en morgen komt er weer een nieuwe geloof ik). Dus dat is wel jammer, dan leer je de mensen niet zo goed kennen. Maar iedereen is zo aardig en relaxed dat dat niet heel veel uitmaakt..
Er zijn heeeeel veel Duitsers in Cairns, echt bijna iedereen gewoon. Ik geloof dat ik in het hostel 2 mensen heb ontmoet die niet Duits zijn.. Nou is dat op zich niet erg, maar het is wel een rare ervaring dat je midden in Australië zit en overal om je heen bijna alleen maar Duits hoort praten. Maar dat schijnt alleen hier zo te zijn, meer naar het zuiden toe zitten veel meer Engelstaligen en mensen uit andere landen schijnbaar.. We shall see :)
Ik ben eindelijk een klein beetje aan het bekomen van mijn jetlag en net op tijd: morgen begint mijn weekje duiken. Ik kan bijna niet wachten, ik hoor overal de meest geweldige verhalen hierover! Ik zal proberen ergens een onderwatercamera te kopen, zodat ik wat mooie plaatjes kan schieten.
De afgelopen dagen heb ik nog niet veel gedaan, beetje door de stad en over de boulevard gelopen. Op 1 blok van het hostel is een grote shopping mall van 2 verdiepingen waar ze echt alle soorten winkels hebben die je enigszins nodig kunt hebben, van supermarkt tot kledingwinkels tot souvenirs.. Wel heel handig voor de nodige inkopen enzo :) Verder ben ik vrijdag ff naar het strand geweest, wat niet zo'n succes was omdat het heel hard bleek te waaien daar. Dus nadat we 5 minuten op onze handdoeken lagen en het zand bleef maar in ons gezicht waaien zijn we maar wat gaan drinken en teruggekeerd daarna.. Maar we gaan vanmiddag een herkansing wagen (2 Duitse meiden en een Ierse jongen en ik). Gisteren viel het weer wat tegen, waardoor ik ook niet veel buitenshuis gedaan heb (volgens Gary, mijn Ierse kamergenoot was het "fokkin pissin' outside" :))
Cairns zelf is trouwens wel heel mooi, met heel veel groen (overal zie je palmbomen) en als het zoals nu 35 graden en zonnig is, dan is het echt heel mooi.
Maar ik ga weer eens stoppen; ik wou ff een kort stukje typen maar het is toch iets langer geworden.. Ik schrijf van de week weer iets over mijn duik-ervaringen.

O ja, voor mensen die me willen bereiken per telefoon: ik heb nu een Australisch nummer: +61 (0) 458677036.

Groetjes!!

  • 28 September 2008 - 08:45

    Mam:

    leuk verhaal! Zo te lezen doet je creditcard het dus....gelukkig maar.
    Pas op voor de haaien.....
    groetjes.

  • 28 September 2008 - 14:34

    Marion:

    Jelle! ja zonnebrandcreme kopen heel belangrijk. Helaas zijn wij er niet om te smeren maar dat komt wel goed. Hier in Engeland is het voor het eerst echt Engels weer... Regen haha. Achja heb ik die plu niet voor niks gekocht. Kan nu al singend in the rain door het leven. :D Ben wel beetje jaloers hoor! En ja ook hier zitten veel duitsers. onvermijdelijk lijkt wel! haha Veel plezier met duiken. Hoop dat je schildpadden ziet en fotos kunt maken! xxxx

  • 28 September 2008 - 15:24

    Twan:

    Hoi Jelle, geniet met volle teugen. Ik hoop dat het je lukt wat foto's te maken onderwater. Ja, in het buitenland zijn de mensen vaak vriendelijker dan in het stugge Nederland

  • 28 September 2008 - 17:40

    Ym:

    Heeeey broer!!!

    Heb net ff al je verhalen gelezen.. klinkt goed!!! Ben echt wel jaloers..!! :P Zitten wij op die stomme uni, haha.. ach ja, verschil moet er zijn! Ik ben wel blij voor je dat je zo snel leuke mensen leert kennen en dat je nu al lekker van het strand en de stad hebt kunnen genieten (ook al waaide het dan zo hard). In elk geval vast heeeeeeel veel plezier en succes met duiken, echt tof!! Ik hoop dat je wat te zien krijgt en dat je genoeg foto's gaan maken, want wij willen ook een beetje meegenieten ;) Sorry voor mijn lange verhaal, maar aangezien we de eerste drie weken nog geen internet zullen hebben in het huisje moet ik bij pap en mam thuis of op de uni kijken, dus vandaar dat ik vast alles eruit gooi wat me op het hart ligt.. Alvast nog een hele mooie tijd gewenst!

    Kus van mij

  • 28 September 2008 - 20:17

    Carlo:

    Ha Jelle! How're you doing!?

    Ik was het helemaal vergeten dat deze website bestond, dus vandaar deze late reactie. Schande, ik weet het, maar ik zal me bij deze mezelf in de mailinglist zetten.

    Ik ben ook harstikke jaloers op je na het lezen van je avonturen in downunder!
    Het is goed om te horen dat het allemaal soepel verloopt en dat je je daar vermaakt. Maar probeer je de meiden daar wel heel te laten.. ontkenningen in je verhalen, daar geloof ik dus niks van he.. haha!

    Laat vooral nog meer van je horen en veel plezier toegewenst daar!

    Groeten uit Groningen


  • 28 September 2008 - 22:19

    Niek:

    Hey Jelle,

    Kon ta bai? Zo vragen ze het hier op Curacao. Ik wilde hier al eerder wat posten, maar de link werkte eerder niet. Lol om die Ierse gozer. Altijd prachtig; exotisch engels.

    Zoals je waarschijnlijk al wel gezien hebt, heb ik nu ook zo'n waarbenjij.nu paginatje aangemaakt. Strekking is hetzelfde.

    Vraag me af wie van ons het op dit moment het warmst heeft! Hier is het zo'n 33/34 graden constant, 's nachts 27 ofzo.

    Have fun in the land down under!

    Grtz,

    Niek

  • 29 September 2008 - 20:49

    ZJ:

    Keep'm coming!

    Zorg dat je veel mooie foto's van het duiken maakt!!!!


  • 01 Oktober 2008 - 19:46

    Anne-Marie:

    Heeeeeeerlijk 35 graden en zon!!!! Hier waai je van je fiets en hebben we van die heerlijke hoosbuien. Ben heel benieuwd naar je duikervaringen. dikke knuffel, Anne-Marie en Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2009

Feestdagen in Oz

15 December 2008

Laatste werkweek

24 November 2008

Obama in Concord

10 November 2008

Stage (deel 2)

31 Oktober 2008

Eerste stageweek
Jelle

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 96975

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 06 Juni 2016

New Zealand

13 April 2013 - 01 Juni 2013

Engeland

24 September 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: