Bericht uit het paradijs - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu Bericht uit het paradijs - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jelle Peulen - WaarBenJij.nu

Bericht uit het paradijs

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

08 Oktober 2008 | Australië, Magnetic Island

Heeey allemaal!

Alweer bijna een weekje geleden denk ik dat ik iets geschreven heb.. Maar de tijd gaat zo snel hier, ik kan het niet goed bijhouden.. Het lijkt wel alsof ik hier al 2 maanden ben in plaats van bijna 2 weken...
Na mijn laatste berichtje heb ik alweer zo veel gave dingen gezien en gedaan...
Zaterdagochtend werd ik al vroeg opgepikt voor de busrit naar Cape Tribulation, dat een afgelegen gebied is in het oudste regenwoud ter wereld! (120 miljoen jaar oud voor de geinteresseerden..) Dit gebied is nog niet aangesloten op stroomnetwerk o.i.d., dus de weinige inwoners en het hostel e.d. moeten hun stroom zelf opwekken en voor stromend water gebruiken ze water rechtstreeks uit een bron in de buurt dat wordt omgeleid.
De buschauffeur zelf was een aardige vent, die bij ieder stuk grond of iedere boom bijna waar we langs kwamen wel een verhaal wist te vertellen. En iedere keer dat we ergens water zagen waarschuwde hij ons voor de krokodillen die erin konden zitten en vertelde hij een verhaal over een Duitser die anderhalve week voor ons bij een rivier in de buurt gekampeerd had en opgegeten was door een krokodil. Schijnbaar was hij dom genoeg geweest om het water in te gaan om een pan schoon te maken ofzo... Toen zijn vriendin ging kijken waar hij bleef vond ze alleen de pan en een slipper terug, 2 dagen later werd de andere slipper een stuk verderop teruggevonden. Al met al dus een leuk rustgevend verhaal in de buurt van al dat water waar we langs kwamen. Eigenlijk allemaal onnodig, aangezien we het hele weekend niet een krokodil gezien hebben.. :(
Anyways, onderweg naar de eindbestemming zijn we nog ergens gestopt om alvast een wandeling door het regenwoud te maken, waar onze gids uiteraard over elke boomsoort vanalles wist te vertellen, wat erg leerzaam was in het begin (niet meer zo nadat we de zoveelste varensoort tegenkwamen die dan weer net iets anders was ofzo...) ;) Maar hij was in elk geval enthousiast en dat kon hij wel enigszins overbrengen.
Eenmaal bij het hostel zelf aangekomen, bleek dat het regenwoud zijn naam eer aan deed. Ik geloof dat ik in 1-1,5 dag in totaal misschien een half uur de zon gezien heb, de rest van de tijd was het bewolkt dan wel regenachtig. Maar omdat het redelijk warm was, was dit niet zo erg, alles was snel weer droog enzo.. 's Middags heb ik nog een route door het regenwoud gelopen van 2 km, waar ik weinig gezien heb behalve de begroeiing en een paar vogels. 's Avonds was veel beter.. Toen heb ik een avondwandeling gemaakt met een gids die overal de beestjes wist te vinden, waardoor ik een paar mooie foto's heb kunnen schieten van grote spinnen en insecten enzo. Helaas (volgens de gids althans ;)) hebben we geen slangen gezien.. Maar des te meer muggen en muskieten daarentegen. Ik ben in de anderhalve dag daar zeker dubbel zo veel gestoken dan in de rest van mijn 2 weken hier, ondanks veelvuldig en overmatig gebruik van anti-insectenspul. Misschien lag het aan het feit dat ik "slechts" 50% Deet heb, wat in NL het sterkste is wat je kunt krijgen. Mijn 3 kamergenoten gebruikten echter allemaal 70% Deet, wat beter werkte maar wat wel toxisch is voor de huid. Dus ik troost me dan maar met het feit dat zij minder gestoken zijn, maar misschien wel huidkanker ofzo krijgen.. :)
De volgende ochtend stond er voor mij nog een supergave excursie op het programma: "jungle surfing". En ja dat is precies zo gaaf als het klinkt. Voor deze excursie kregen we allemaal een "harnas" om van allemaal riemen enzo. In het regenwoud waren op varierende hoogten 6 platforms gemaakt met kabels van de ene naar de andere. En je raadt het al, je werd aan die kabel vastgemaakt, waarna je van het ene naar het andere platform gleed als het ware. En omdat dit vrij hoog was, had je ook een supermooi uitzicht over het regenwoud. Helaas was het net te bewolkt om de aangrenzende zee en koraal te zien (die plek is een van de 2 of 3 ter wereld waar het regenwoud en het koraal elkaar letterlijk ontmoeten). Maar het was wel heel gaaf om van platform naar platform te vliegen. De laatste was het gaafste: die legde je ondersteboven af (zie bijgevoegde foto :)).
Na een beetje van alle adrenaline bekomen te zijn, werd ik weer door de bus opgepikt voor de terugweg. We maakten nog een tussenstop bij een rivier, die we vervolgens een uur lang af voeren op zoek naar krokodillen, helaas zonder succes, zodat ik geen plaatjes van wilde kroks heb jammer genoeg..
Maandag ben ik dan eindelijk mijn eerste etappe zuidwaards gereisd, naar Townsville. Dit is een rustig stadje waar niet zo heel veel te zien of te doen is, behalve de veerpont nemen naar het nabijgelegen Magnetic Island, wat ik dan ook meteen de volgende morgen (gisteren) gedaan heb. Magnetic Island is echt een klein paradijsje! Het is een redelijk klein eiland met 4 plaatsjes, die je allemaal te voet kunt bereiken. En verder zijn er hier mooie bounty-achtige stranden met helder blauw water, veel zon en.... koala's!!! Ik heb er al een aantal in het wild gespot (helaas zonder mijn camera bij me te hebben..).
Gistermiddag heb ik zelfs een tour gemaakt door een kleine dierentuin naast mijn hostel, die "koala sanctuary" heet. En zoals de naam doet vermoeden, zijn er hier een aantal koala's te zien. Ik heb er zelfs een vast kunnen houden!! Echt supergaaf, hij is net zo fluffy als hij lijkt op de foto. Enige nadeel was dat hij rook naar bedorven kaas, maar schijnbaar ruiken alle koala's zo. Verder heb ik ook nog een slang, kleine krokodil, en kakatoe vastgehad (zie foto's :)). Echt heel gaaf!!
Na gisteravond op tijd naar bed te zijn gegaan (verplicht, alles waar iets te drinken valt sluit hier om 9 uur), moest ik er vanmorgen opnieuw vroeg uit. Gelukkig ben ik het inmiddels meer dan gewend, en kun je vanwege het warme weer toch niet lang uitslapen hier. De reden dat ik er zo vroeg uit moest, was dat ik ben gaan paardrijden vanmorgen. Echt heel leuk om eens te doen. Zo lang als we rustig reden was het geen enkel probleem. Op een gegeven moment probeerden we echter te gaan draven en dat was niet zo'n succes.. Ik stuiterde echt alle kanten op in mijn zadel, wat niet heel comfortabel is zoals je je voor kunt stellen. Dus dat heb ik ook maar snel opgegeven, dat leer ik nog wel een andere keer :) We reden door de bossen op het eiland richting strand, en eenmaal daar aangekomen werden de paarden afgezadeld en klommen we op de ongezadelde paarden om het water in te gaan. Dat was een heel gave ervaring, met je paard de zee in te lopen. Echt super!!
Nu ben ik even uit aan het rusten en lunchen in mijn hostel. Vanmiddag ga ik verder, terug naar de kust met het veer en dan zuidwaarts naar Airlie Beach, waar ik een paar dagen een zeiltocht zal gaan maken langs de Whitsundays (een eilandengroep hier voor de kust met allemaal bounty-eilanden).
Het liefst was ik nog een paar dagen in het kleine paradijsje hier gebleven, maar aangezien ik over 2,5 week ofzo al in Sydney moet zijn wil ik enigszins voortmaken, omdat er ook nog zoveel is dat ik onderweg wil zien...
Maar goed ik ga weer eens stoppen. Ik hou jullie weer op de hoogte na mijn zeiltour! :)
Tot die tijd moeten jullie het doen met de foto's die ik hier heb bijgevoegd (eindelijk een aantal fatsoenlijke foto's :))

Groeten aan iedereen!!

P.s. het plaatsen van foto's lukt nu niet (alweer :S). Ik wordt echt gek van die langzame ****computers hier en het nog tragere internet.. Ze zeggen allemaal hi-speed internet te hebben, maar het duurt al tien seconden ofzo om gewoon de site van hotmail of whatever te openen. .:S En mijn internettijd hier is nu bijna op, dus plaatsen gaat nu niet lukken.. Ik ga herkansen in Airlie Beach ofzo vanavond... Nog even geduld! :)

P.P.S. Eindelijk dan.. in Airly Beach blijken ze wel fatsoenlijke computers en internet te hebben.. Dus hier alsnog de foto's :)
Heb me ingeschreven bij een zeiltour 3 dagen/2 nachten, startend zaterdag, dus zal als ik terug ben volgende week wel schrijven hoe het was!

  • 08 Oktober 2008 - 06:52

    Djoya:

    Heeej Jelle :) Paradijsjes witte stranden helder water regenwouden koala's .. wat gaaf allemaal!!! (alleen van die spinnen krijg ik een beetje de kriebels hoor haha) Wat super dat je het zo goed naar je zin hebt daar! Ben benieuwd naar je foto's! Heel veel plezier met je verdere reis naar het zuiden! x Djoy

  • 08 Oktober 2008 - 08:03

    Silvie:

    Hoi Jelle,
    Wat geweldig allemaal.
    dat paardrijden had ik niet achter je gezocht.
    Ik wordt erg jaloers.
    Zitten wij in het het natte nederland.
    Ben beniewd naar de foto's.
    gr. Silvie

  • 08 Oktober 2008 - 08:57

    Mam:

    Super zeg!Ja sommige dingen zijn moeilijker als je denkt. Goed dat je het geprobeerd hebt. Ben echt benieuwd naar je foto's en razend jaloers want hier is het echt herfst en ik zit dus alweer uit te kijken naar de lente!
    maar ja verschil moet er zijn, nietwaar?
    groetjes...

  • 08 Oktober 2008 - 14:31

    Jac:

    Hoi, Jelle
    Het verhaal van die vermiste man heb ik hier ook van gehoord, ze zijn nu op krokodillen jacht, en natuurlijk op zoek naar die man. Misschien beter dat je er geen hebt gezien, haha.
    Ik kan mij voorstellen die ergernis, van dat trage internet, maar misschien lukt het nog met de foto's.
    Ik hoop dat jij je goed heb voorbereid, om niets te krijgen van die vieze muggen.
    Met ons is ook alles goed!!
    Ik wens je het beste, je heb nog een hele tijd om daarvan te genieten.
    Groetjes, Jac.

  • 08 Oktober 2008 - 16:46

    ZJ:

    Echt leuk om weer wat van je te horen! Ik lees je verhalen met plezier!!

    Ik wist trouwens niet dat koala's net zoals de binnenkant van onze darmen roken.

    Je trip tot nu toe klinkt zo leuk! Je hebt al veel dingen gezien en mee gemaakt! Ik wist niet dat je zo avontuurlijk was!!

    PS Lachen, dat paardrijden. Volgende toch een dikke kussen op je zadel leggen?

  • 08 Oktober 2008 - 17:05

    Pap:

    Hoi jong, fijn det 't dich gaod geit dao achter wietweg. Perfekt desse zoeveul kins zeen en indrukken kens opdaon.Ik ving 't waal tof desse in 't regenwoud zoe hoeg durfsde te gaon. Nao salse net als ik ein bietje met de bein wiet laupe nao zaon paerde rit. Ik wins dich naoch veul plezeer en eine schoene tied toe. Ik verheug mich al op de fot's. groetjes van Pap

  • 08 Oktober 2008 - 20:56

    Anita:

    Hey die Jelle!
    Wat maak jij een boel mee zeg! Wat is het hier dan toch saai. Super, dat jij al die dingen durft te doen! Ik ben echt trots op mijn achterneefje!! Geweldig ook zoals jij je ervaringen opschrijft, een genot om te lezen! Ik verheug me al op je volgende verhaal en de foto's. Jelle, pas goed op jezelf en geniet van alles!!!! Groetjes, Anita.

  • 09 Oktober 2008 - 11:18

    Ym:

    Hoihoi!! Klinkt echt fantastisch!!! En de foto's zijn al helemaal mooi! Echt super dat we zo kunnen meegenieten.. en je hebt echt dingen gedaan die ik nooit van je verwacht had, dus dat is helemaal top! Straks komt er volgens mij helemaal een andere Jelle thuis :P Ik vind het echt leuk voor je dat je zoveel mee maakt.. heb je iig niet voor niets gespaard al die tijd! Ben net als de anderen erg jaloers! Het enige nieuws vanuit hier is dat je Dobby niet meer zult zien als je terugkomt, omdat we die vrijdag in hebben moeten laten slapen.. sniksnik, heb er best wel wat moeite mee gehad, maar ja.. Ik verheug me op je volgende verhaal! En erger je maar niet teveel op de computers, dat krijg je als het er 'seriously easy going' is he ;) :P

    Kus!
    P.S. sorry voor het lange verhaal, maar ja, je kent me!

  • 10 Oktober 2008 - 23:36

    Frank:

    jo kerel, je wil niet weten hoe koud het hier is en hoe jaloers we allemaal zijn ;) je hebt me met je toffe verhalen overgehaald om toch voor mijn duikbrevet te gaan. Ongelofelijk veel dingen heb je ondertussen trouwens al ondernomen, super!

    Frank

  • 11 Oktober 2008 - 21:36

    Jac:

    Hoi Jelle.
    Die koala past goed bij jou, het lijkt wel of jullie beide op vakantie zijn.Ik heb ook nog foto's van Townsville, ik stuur ze wel naar jouw thuis.
    Veel plezier nog, groet jac.

  • 12 Oktober 2008 - 16:42

    Marion:

    Bedankt voor je mail! Heel leuk! Vind het echt gaaf wat jij meemaakt. De koala is idd erg fluffy! Maar stinken, tja dat doen wel meer beesten haha. Jammers van de crocs toch wel gaaf om ze te zien. Nou ik kijk uit naar je volgende bericht en foto;s uiteraard want die zijn gaaf!
    xx

  • 13 Oktober 2008 - 15:03

    Djoya:

    oooooooooooh wat een schatttige foto!!!! die had ik nog niet gezien! vet col! haha x djoy

  • 15 Oktober 2008 - 17:49

    Ramona:

    Hey Jelle,

    Super dat je je zo amuseert in het verre zuiden! Het enige wat ik nu kan denken is: ik wil ook! ik wil ook!
    maar helaas, voorlopig geen tijd enzo, je kent het wel ;)..
    Ik hoop dat je nog een hele fijne tijd hebt, maar als ik dat zo lees en zie gaat dat zeker lukken!
    Geniet ervan!

  • 17 Oktober 2008 - 08:33

    Sarah:

    Heej Jelle, het klinkt echt helemaal geweldig daar....ben echt zo jaloers....ik verveel me hier dood in veldhoven.
    Maar vertel eens even (voor mijn eigen reisje ;)) is het daar echt zo duur en hoe zijn de hostels?

    Ik hoop dat je daar nog heel veel fun gaat beleven, maar als ik dat zo lees, komt dat helemaal goed :)

    Tot je volgende berichtje!!!

    Knuffel Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2009

Feestdagen in Oz

15 December 2008

Laatste werkweek

24 November 2008

Obama in Concord

10 November 2008

Stage (deel 2)

31 Oktober 2008

Eerste stageweek
Jelle

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 96968

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 06 Juni 2016

New Zealand

13 April 2013 - 01 Juni 2013

Engeland

24 September 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: